I løpet av de tre siste ukene har Spilldesign iherdig jobbet med årets store spillprosjekt og har endelig noe fantastisk å vise fram! Elevene startet uke 1 med konsept utvikling og pre production. Det første som sto på agendaen var å skape en idé og et konsept dokument, et dokument som forklarer ideen og mekanismene bak spillet. Samt måtte de etter dette konstruere en prototype for å teste ut ideene sine for å finne ut om de var gøyale og tilfredsstillende.
Uke to ble produksjonsuken der elevene fikk hoppe rett inn i den spillmotoren de hadde valgt, to grupper gikk for Game Maker mens resten valgte Unity3D som sin motor. De hadde da allerede fått testet ut mekanismene sine og bygd konseptdokumentet sitt, så da var det bare å produsere for harde livet. Og etter en lang, hard uke begynte spillene å ta form. Den tredje uken ble brukt til finpuss og en siste innspurt, det nå spillene virkelig tok form med kunst, musikk og finjusterte mekanismer. Elevene jobbet iherdig med å skvise ut bugs og andre feil i spillene for å gjøre dem spillbare. På slutten av uken fikk elevene så vist fram spillene sine til nåværende elever samt elever fra fjoråret som hadde kommet tilbake på reunion, og fikk mye verdifull tilbakemelding. Comments are closed.
|
GalleriBilder og film fra skoleåret på Arkiv
September 2024
Kategorier
All
|