Spilldesignelever om året:
Åge og Hauk i Vertebrae Entertainment jobber ennå sammen flere år etterpå:
Vi møttes på spilldesign i 2015. Bogruppen til Hauk skulle lage video til morgensamlingen, og jeg trengte meg på som skuespiller. Siden har vi jobbet sammen på alle slags småprosjekter, og nå driver vi spillbedriften Vertebrae Entertainment i Hamar.
Siden folkehøyskolen så har vi lagd 3 spill til utstilling hos Aluminiummuseet i Holmestrand, og i fritiden så har vi hatt det gøy med å legge ut gratis småspill på nettet. Akkurat nå så jobber vi med å gjøre ferdig det store drømmespillet vårt, og dette drømmespillet hadde vi hverken drømt opp eller realisert uten opplevelsen på skolen.
Det jeg er mest takknemlig for på Sunnhordland er det sosiale. Etter noen tunge år på videregående så fikk jeg fordype meg i noe jeg faktisk var interessert i sammen med folk som delte interessene mine, både i klasserommet og i valgfagene, og plutselig så var det gøy å lære igjen. I løpet av året fant jeg ut av meg selv og jeg fikk masse venner som jeg fortsatt holder kontakt med 6 år senere. Og så savner jeg lørdagsgrøten.
Åge Markus Schultz
Det er ganske sprøtt at mitt første ordentlige møte med Åge er fanget på kamera, men sånn er det noen ganger! Etter dette fant vi ut at vi hadde egentlig ganske god tone og lignende kreative mål, og derfra gikk veien snart videre til å danne studentbedrift andreåret på Sunnfolk. Siden da har vi jobbet med å lage spill på profesjonelt nivå, både smått og stort- og nå følger vi drømmen med å ferdigstille drømmespillet vi satt og puslet med på folkehøgskolen!
Jeg tror verken av oss ville vært samme sted i dag, hvis det ikke var for at vi begge endte opp på samme kull, og kameraten min syntes at det hadde vært supermorsomt å få med Åge i den sære lille tv-serien til bogruppa vår. Noe av det som har vært mest gøy for meg, tror jeg er at jeg fremdeles har kontakt med mesteparten av klassen min, selv flere år senere!
Hauk Seim Flåøien
Vi møttes på spilldesign i 2015. Bogruppen til Hauk skulle lage video til morgensamlingen, og jeg trengte meg på som skuespiller. Siden har vi jobbet sammen på alle slags småprosjekter, og nå driver vi spillbedriften Vertebrae Entertainment i Hamar.
Siden folkehøyskolen så har vi lagd 3 spill til utstilling hos Aluminiummuseet i Holmestrand, og i fritiden så har vi hatt det gøy med å legge ut gratis småspill på nettet. Akkurat nå så jobber vi med å gjøre ferdig det store drømmespillet vårt, og dette drømmespillet hadde vi hverken drømt opp eller realisert uten opplevelsen på skolen.
Det jeg er mest takknemlig for på Sunnhordland er det sosiale. Etter noen tunge år på videregående så fikk jeg fordype meg i noe jeg faktisk var interessert i sammen med folk som delte interessene mine, både i klasserommet og i valgfagene, og plutselig så var det gøy å lære igjen. I løpet av året fant jeg ut av meg selv og jeg fikk masse venner som jeg fortsatt holder kontakt med 6 år senere. Og så savner jeg lørdagsgrøten.
Åge Markus Schultz
Det er ganske sprøtt at mitt første ordentlige møte med Åge er fanget på kamera, men sånn er det noen ganger! Etter dette fant vi ut at vi hadde egentlig ganske god tone og lignende kreative mål, og derfra gikk veien snart videre til å danne studentbedrift andreåret på Sunnfolk. Siden da har vi jobbet med å lage spill på profesjonelt nivå, både smått og stort- og nå følger vi drømmen med å ferdigstille drømmespillet vi satt og puslet med på folkehøgskolen!
Jeg tror verken av oss ville vært samme sted i dag, hvis det ikke var for at vi begge endte opp på samme kull, og kameraten min syntes at det hadde vært supermorsomt å få med Åge i den sære lille tv-serien til bogruppa vår. Noe av det som har vært mest gøy for meg, tror jeg er at jeg fremdeles har kontakt med mesteparten av klassen min, selv flere år senere!
Hauk Seim Flåøien
Spilldesign ga meg mye variert kunnskap i forskjellige felt innenfor spill; koding, design, storytelling m.m. Faget hjalp meg også å vokse som person og finne ut hva jeg ville videre. Spilldesign har hjulpet meg ut i verden med mer motivasjon og lidenskap for å drive med hva jeg selv ønsker.
Susanne Eknes Selvarajah |
Sunnhordland folkehøgskole har vært en evig kilde av inspirasjon og motivasjon te mine neste steg i livet. Det har vært en opplevelse som har hjulpet meg te å kryssa veien fra drømmer om fremtiden til en virkelighet som e like bra, om ikkje bedre!
Dennis Foose
Dennis Foose
Spilldesign på Sunnhordland folkehøgskule gir en fantastisk innføring i spilldesign i et vennlig miljø. Uansett om du drømmer om en karriere innenfor spill, har planer om å jobbe med software utvikling eller bare ønsker en bedre forståelse av hva som foregår i spillene du spiller er Spilldesign linja for deg!
Lars Ryntveit
Lars Ryntveit
Å ha gått på spilldesign var slitsomt, morsomt og lærerikt. Ved å ha gått på spilldesign lærte jeg jeg hvordan man lager og designer et spill, noe jeg ikke helt visste hvordan man gjorde.
Thomas Gjevik
Thomas Gjevik
Spilldesignlinja var verkeleg kva som opna augene mine opp for spillutvikling. Eit sjukt bra år for venner, dataspill og læring.
Solveig Møster
Solveig Møster
Spilldesign hjalp meg med å sette konkrete mål, og gjøre et hobbyprosjekt om til et kommersielt produkt. Jeg lærte hvor viktig det er å ha en retning for spillet, i tillegg til å sette en arbeidsbelastning tilsvarende tid og arbeidskraft.
Tobias Edvardsen
Det som var mest utfordrende med spilldesign var min egen kreativitet, for det var virkelig ingen grenser på hva jeg kunne gjøre med redskapene jeg fikk. Jeg lærte å kode og å tenke strategisk, hvordan å planlegge, strukturere og utvikle en tanke til en realitet. Når jeg møtte på et hinder så var klassen og lærer til stor hjelp til å diskutere og drøfte problemer og eventuelle løsninger, og når ingen kunne svaret, ville alle finne det ut først. Kollektiv "Eureka følelse" var det ikke å gå glipp av når klassen sammen hjalp hverandre hver dag med å utvikle og utfordre hverandre til å gjøre bedre, og å oppnå felles mestringsfølelse.
Det jeg sitter igjen med nå etter å ha gått på spilldesign, er et innblikk i en stor kultur, som jeg ellers var relativt ny for, hvordan så mange mennesker kan ha en brennende lidenskap for så noe enkelt som en italiensk rørlegger som spiser sopp, gjør meg paff den dag i dag, men det er også noe som gjør at jeg brenner like mye for det. Tilhørigheten og den enkeltes glede i en større sammenheng, likesinnede gutter og jenter som ikke vil noe annet enn å uttrykke sin glede og kreativitet igjennom medier de selv kan lage.
Hans Gustav Hesle
Det jeg sitter igjen med nå etter å ha gått på spilldesign, er et innblikk i en stor kultur, som jeg ellers var relativt ny for, hvordan så mange mennesker kan ha en brennende lidenskap for så noe enkelt som en italiensk rørlegger som spiser sopp, gjør meg paff den dag i dag, men det er også noe som gjør at jeg brenner like mye for det. Tilhørigheten og den enkeltes glede i en større sammenheng, likesinnede gutter og jenter som ikke vil noe annet enn å uttrykke sin glede og kreativitet igjennom medier de selv kan lage.
Hans Gustav Hesle
Det viktigste jeg fikk ut av spilldesignlinja var miljøet. Når man er omringet av folk som bryr seg like mye som du gjør, blir man så mye mer motivert enn når man sitter alene på rommet sitt og skal gjøre de samme tingene.
Svein Magnus Vennevik Johansen
Svein Magnus Vennevik Johansen
Skolen er en plass hvor alle kan være seg selv og læreren er di beste og snilleste og mest awesome jeg har møtt og blitt kjent med, og for å være ærlig så savner jeg skolen selv år etterpå og kunne ønskt jeg kunne a godt der enda lenger ^^
Alexanna Cayeux
Alexanna Cayeux
Spilldesign har overgått alle forventinga æ hadde. Æ tilbringte det bæste året i mitt liv hos Sunnhordland folkehøgskules Spilldesignlinje. Æ har lært mer på det ene året enn æ har noensinne gjort før, takket være den fantastiske læreren Markus Lange og alle de andre hos Sunnhordland som gjorde det mulig. 10/10 Would do again.
Ole Steffen Fosseide
Ole Steffen Fosseide
Spilldesignlinja ga meg en ny måte å utrykke meg på, som jeg aldri kunne fått fra eget initiativ - nye venner og mange samarbeidspartnere, og et helt år til fri kunstnerisk utfolding.
Hauk Seim Flåøen
Hauk Seim Flåøen
Året på spilldesign brukte jeg til å finne ut hva jeg hadde lyst til å gjøre og hva jeg skulle bli. Jeg hadde alltid lyst til å bli en ingeniør eller "oppfinner" siden jeg var liten, men lidenskapen for spill var også stor. Gjennom spilldesign ved Sunnhordland, ble jeg introdusert til programmering (GML, C#), og hvilke muligheter jeg hadde som skaper i et digitalt univers. Det er ingen begrensninger! Året på spilldesign hjalp meg med å forstå at det går an å bli oppfinner i en digital verden der, bokstavelig talt, bare fantasien setter grenser. Nå studerer jeg Data-ingeniør ved NTNU, etter å ha utforsket spilldesign linja ved Sunnhordland folkehøgskole.
Marcus Benjamin Johanson
Marcus Benjamin Johanson
Spilldesign er fantastisk bra! Jeg lærte kjempe mye om spillutviklingsprosessen og masse om programmering, anbefaler alle som har interesse innen spill, programmering og design til å søke på denne linja.
Christian Krange
Christian Krange
Har du spørsmål:
[email protected]
[email protected]